Inventariseren

De eerste fase van organisatie advies is het Groei hacken. Dat klinkt heel ingewikkeld maar valt eigenlijk best mee. Groei hacken is niet meer dan het uitvoeren van korte experimenten. Door deze experimenten komen we er achter wat je product/markt fit is. Eigenlijk wie jouw klant precies is en waar deze voor wil betalen. Oorspronkelijk komt het Groei hacken (Growth hacking) uit Amerika en wordt het veel toegepast bij hippe internet bedrijven. Wij mixen het met een flinke dosis nuchter Fries verstand en passen het toe in jouw bedrijf.

Afslanken

Nadat we er achter zijn gekomen wie jouw klant is en welke behoefte deze heeft, gaan we afslanken. Daarmee bedoelen we dat we toevoegen waar vraag naar is, maar vooral ook weghalen waar dat niet naar is. We halen alles weg waar je klant geen waarde aan hecht en passen de interne processen daar naadloos op aan. Ook deze gedachtengang komt uit Amerika (lean) en wint in een razend tempo aan populariteit in Nederland. Het verschil is dat wij ons niet blind staren op moeilijke, hippe termen en het toepassen op een nuchtere Friese manier. Wij doen het Gewoan Su.

Overhouden

Wanneer we weten wat je klant wil en we de verspilling er uit hebben blijft er iets over… Wanneer je klant krijgt waar vraag naar is, gaat de omzet omhoog. Het wegwerken van verspilling brengt de exploitatiekosten omlaag. Moeilijk? nee hoor… Meer omzet en minder kosten is meer overhouden. Zo simpel is het. En wat je over houd kun je in je zak steken of investeren is wat jouw klant wil. Kies je voor dat laatste dan kies je voor groei. Moeilijker hoeft het niet te zijn. Doe het maar Gewoan Su.